Contractbeheer leerlingenvervoer vereist specialisme
Professioneel contractbeheer ligt ten grondslag aan het optimaal functioneren van het leerlingenvervoer. Een contract met een vervoerder kan op papier nog zo waterdicht zijn, de uiteindelijke uitvoering bepaalt hoe tevreden uw doelgroep, de gebruiker, is. Ons motto is ‘vertrouwen is goed, controleren is beter’.
Mobiliteitsmakelaars bewaakt op professionele wijze gemeentelijke budgetten, de uitvoeringskwaliteit van het leerlingenvervoer en zien erop toe dat de verwachtingen van de klant gerealiseerd wordt, door zich te richten op:
- Data-analyse en financiële controle van facturen en kostenontwikkeling.
- Toezicht op de prestaties en uitvoering van de vervoerder.
- Klachtenbeheer.
- Een duidelijk beeld hebben van de beleving van ouders en verzorgers op het functioneren van het leerlingenvervoer.
- Managementinformatie voor de opdrachtgever zodat de Gemeente de juiste (beleidsmatige) keuzes kan maken en inzicht heeft in trends en budget.
Samenwerking werkt
Onze werkwijze binnen het contractbeheer is gebaseerd op een samenwerking tussen alle betrokken partijen waarbij iedereen een eigen rol en verantwoordelijkheid heeft. Mobiliteitsmakelaars heeft ook kennis van de zijde van de vervoerders. Dit in combinatie met beleidsmatige kennis van contractmanagement en aanbestedingen biedt u voordelen.
- Samenwerking met opdrachtgever:
Tijdens een periodiek overleg bespreken we de voortgang en doorontwikkeling van het leerlingenvervoer. Ook de ontwikkeling van de kosten en de signalering van kansen komen hierbij aan bod. In geval van klachten, calamiteiten of specifieke cases vindt overleg plaats buiten dit periodieke overleg om. - Samenwerking met de vervoerder(s):
Tijdens een periodiek overleg bespreken we de voortgang van het contract, klachten over de uitvoering hiervan en de doorontwikkeling van het vervoer.